onsdag 12 oktober 2016

" Ja ..ja

denna Ina. Nu har matte kommit hem med ett megafoto på henne, fina Ina alltså. Titta bara..
 
 
... bästa platsen på väggen alldeles vid öppna spisen där alla kan se det. Jag tror ta mig sjuttsigen att hon fällde en tår när hon hängde upp den, matte alltså "
 
"Vi andra två låg vid hennes fötter och snusade så sött. Titta bara..............
  
 
...tror ni hon kommenterade det? Nä! När hon tittade på mig suckade hon bara den kära matten . Husse var inte heller glad. Vad jag gjort denna gången. Körde ett par repriser skulle man kunna säga."
 
 
 
" Hittade ännu en tröja på skåpet. Det var husse som i vanlig ordning slängt upp tröjan på skåpet så slarvigt att ena ärmen hängde ner. Den kan man ju inte låta bli eller?"
 

                          " Hjälpte matte att rensa lite bland blommorna. Det tyckte hon INTE om."
 
 
" Bet sönder sista kudden. Det tyckte hon inte var så farligt. För då kan man köpa nya nästa säsong med gott samvete, som hon sa. Alltså var detta hyss något bra, va? Man blir inte klok på denna matte!"
 
" Men sedan gjorde jag bort mig igen. I min iver att få tag i husses tröja lyckades jag ha ner ett foto på väggen bredvid skåpet. Pang ner på golvet bara. Vem som var på fotot? Gissa ni!"
 
 
 
"Precis! Fina Ina förstås. Ja, Lava var visst med på ett hörn också. Matte var inte glad! Igen!"
  
 
" Skönt med en juste kompis som tröstar när det osar hett!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar