måndag 2 januari 2017

" Men husse då....igen"

" Det började så bra . Husse fixade och donade. Satte upp nya lampor, stack in till stan och handlade och tankade mattes bil och röjde  lite här och där. Matte var så belåten. Vad hon gjorde ? Hon var fullt upptagen med att..............................


...lägga klart årets julpussel. I år handlade det om konst och hon var riktigt nöjd med att ha sett några av konstverken i verkligheten."

" Själv.....................



....låg jag och väntade på att hon skulle bli klar så vi kunde ta oss en promenad. Vi hade varit ute på morgonen men det var fint väder och då vankas det oftast eftermiddagstur också. Så den som väntar på något gott.....Då ringde telefonen och matte lockades till stallet för att mocka, av Sebastian, som lovade kaffe efteråt.  Matte bytte om och så..........hittade hon inte sina bilnycklar. Extranycklar , undrar ni då? Nä, det finns inte. Husse? Han var puts väck ,för naturligtvis var det han som försnillat dem! "
 " Matte letade överallt bland husses grejer, skenade upp och ner i huset, försökte nå husse per mobil som  antagligen inte var på. Humöret var i botten kan man säga. Då gick hon ut och slängde en blick i bilen och där.................


... satt nycklarna i. Tror ni hon blev glad? Nä, nu blev hon arg för att husse var så slarvig och inte tog med sig nycklarna in efter bilfärden. Ja. jag säger då det. Tur för husse att han kom precis när hon skulle åka. Hon nöjde sig med att kommendera honom att ta en promenad med oss hundar."




                " Vi fick springa fritt på fälten. Hur kul som helst medan matte...........................


... smörjde kråset tillsamman med Sebastian som bjöd på saffranspannkaka med sylt och grädde."



                                 " Du kunde väl ha tagit med en smakbit hem till mig, hörru!"

3 kommentarer:

  1. Men jösses, få bilen tankad, nycklarna i...vad mer begära??!! Jag hade sagt tackar... Schysst

    SvaraRadera
  2. men det är väl självklart att man får sin bil tankad! Får inte du...?

    SvaraRadera
  3. Neeeej.... Jag tankar själv. Skulle vara glad om jag gjorde det. Just nu är det discobelysning på instrumentbrädan. Verkstad den 4/1. Jag skulle hellre tanka. Nu får jag flörta med Ellinor.

    SvaraRadera