tisdag 6 september 2016

"Aldrig mer.................

....... ska jag klaga på Lava. Aldrig mer ska jag kalla henne fegis eller lat. Aldrig mer ska jag försöka knycka bitar ur hennes matskål eller ta största biten då matte ger oss något ..... bara hon kommer HEM igen. Vad som hänt? Jo, nu ska ni få höra!"
 
" I helgen som var upptäckte matte att Lava antagligen blivit biten av något. Det var i alla fall som man trodde här i huset. De äter ju så mycket plommon som ramlar ner , sa husse och alltså drog man slutsatsen att hon blivit getingstungen. Det baddades med något och rengjordes  men det blev inte bättre och på måndag morgon..................... 
 
             
               .............. såg Lava ut så här. Och det såg värre ut från sidan kan jag lova."

" Matte slängde sig på telefonen en minut över åtta och fick genast tid hos veterinären. In med Lava i bilen och iväg och ..........................
 

... där stod jag kvar på trappen och fick inte följa med. "  
 
" Det tog inte så lång tid förrän de var hemma igen, ja inte Lava då utan bara husse och matte."
 
 
" Men hallå! Var är min kompis ?  Jag tittade länge ut i hallen sedan de kommit in om inte Lava skulle komma med, men............ det gjorde hon inte. Matte förklarade att veterinären behöll Lava. Vaddå behöll? Man kan väl inte bara ta en hund si så där. Det gick runt i huvudet på mig. Matte förklarade att vi skulle få hämta hem henne när hon var klar. Jag lugnade mig  lite men höll hela tiden ett öga på matte, så inte hon också skulle försvinna. Satt praktiskt taget på hennes fötter när hon fikade. Till slut tröttnade hon och skjutsade ut mig i trädgården. Lek med Fluffy, sa hon, men.................
 
 
 
...........han låg där bara i en buske och var inte ett dugg leksugen."
 
"Resten av dagen fortsatte jag följa matte. Till stallet och mockade och runt i trädgården och vattnade blommor och plockade björnbär. När hon till slut satte sig inne för att göra något fann jag för gott...
 
 
... att krypa ner i min låda. Där låg jag resten av dagen och bara väntade på att min ALLRA bästa kompis skulle komma hem. Aldrig mer ska jag vara taskig mot henne , bara hon kommer hem igen. Hör ni det?"

4 kommentarer:

  1. Oj vadhemskt. Förstår din oro. Att ligga på fötterna är ett smart drag. Att ligga på tröskeln och inte släppa en j.... över är bra taktik. Fluffy har jag ett bra tips, full attack medelst skall. Det funkar på alla katter i grannskapet. Husse blir inte så glad dock. // hälsningar kusin Ebbie

    SvaraRadera
  2. här attackerar man inte katterna. Här leker man med dem. Bara så du vet!

    SvaraRadera
  3. Men de springer ju alltid. Utom när jag står bakom stängsel. Jag viiiill leka. Kan jag komma😊?

    SvaraRadera
  4. Hit!!!! nej skriker våra katter.

    SvaraRadera