lördag 3 september 2016

"September"

" Hösten är på väg säger alla men matte fortsätter att slänga sig i poolen och att sms:a om detta till syster Yster, som jobbar och sliter. Vi hundar får inte vara med och bada ,men våra promenader på de nyströskade gärdena fortsätter. Det har infunnit sig en viss rutin.....
 

                                                       ... ut och spring och sedan................


                               .... hem och snusa ihop. Lava och jag gillar verkligen varandra."
 
" Matte har som vanligt varit upptagen med småfolket fast det gillar ju hon. Och de också får vi hoppas.
 

                                     Här är hon på fotbollsskola med Sebastian ................


                                          ... och här är det mellisdags för Oskar och Olle."


" Om jag har hittat på något ? Nja, inte vad jag vet. Husse sa faktiskt häromdagen att han tyckte att jag lugnat ner mig lite, men matte bara hummade. Antagligen anade hon att något var på gång...."
 

 "Här har matte planterat om i ena blomlådan. Det hör ju hösten till , åtminstone säger ena dottern det, och släpar med matte till plantshopen. Ser ni hålet?.......



                       Oooops en planta på vift. Hur i all sin dar har den hamnat där?.......
 
 
                           ... Ja , jag vet då rakt ingenting om detta.  Det ska ni bara veta!"

" Matte glodde misstänksamt på mig när hon klämde ner den där plantan på nytt så..................
 
 
.....så för säkerhets skull garderade jag mig genom att gå in och kura ihop mig hos Lava. Inte kan väl matte skälla på mig då? Så söta som vi är ihop, eller hur?"

3 kommentarer:

  1. Ser den strategiskt placerade hundvalpen som Ella kanske vill skylla ifrån sig på. Smart. Vem vet vem som är skyldig? Syster Yster har plockat ihop sin pool. Det är nästan mörkt när en arbetande själ kommer hem. Här finns inget småfolk men vi har följt vår äldsta med sambo och släkt som rusat runt på fjället. Vemdalens fjällmarathon. Deras mellantider uppdaterades på nätet. Inte fullt lika jobbigt som att springa men spännande var det. Ny dag idag. Vad ska no hitta på idag?

    SvaraRadera
  2. Det ska vara" vad ska ni hitta på....."

    SvaraRadera
  3. "alltid hittar vi väl på något. Det där med fjällen har husse och matte också pratat om. De vill upp och gå men så har vi gamla Lava att tänka på så vi får väl se"

    SvaraRadera