fredag 9 september 2016

" Tar de aldrig slut...................

............ alla dessa marknader. I dag var det dags igen. Matte for upp tidigt för att hinna gå morgonrundan men... ..... var den inte lite kortare än vanligt. Jag undrar jag. I alla fall kom urmatte hit och de baxade in sig i en bil och for iväg. Vi hundar? "

" Ja, vi hamnade ju i hundrummet med utegården då. Husse hade lovat bort sig på jobb på förmiddagen men hade stränga order från matte ett komma hem vid elvasnåret , vilket han gjorde. Men sedan gjorde han bort sig. I stället för att ge oss en slurk fil som vi brukar få vid lunchen med en knäckemacka i så gav han oss kvällsmaten som matte gjort i ordning i förväg. Vi smaskade glatt i oss denna trevliga överraskning."

" Sedan blev vi lössläppta i trädgården men vi föredrog att lägga oss .....................


....på altanen och lyssna efter mattes bil.  Dästa som vi var av lunchöverraskningen. Det var med spänning som vi väntade på matte. Vad skulle hon tycka om våra nya lunchvanor? Dessutom är det  alltid lika spännande att se vad hon har med sig hem.  I dag är det bara ätbara saker, hojtade hon en gång, men tror ni vi hundar fick smaka något av detta. Nix! Kokosbollar, oliver och brända mandlar förtärdes och inte så mycket som en smula till oss fyrbenta. Andra gånger släpar hon hem garner, korgar eller kantstötta burkar. Fynd , säger hon glatt. Det mest udda var ändå denna...............


... uppblåsta haj! Den släpade hon på genom hela HusbyFjöl tillsammans med ena dottern, som tog det med ro, medans matte hade fullt sjå med att freda denna jätteballong i folkmassorna. Ballongen visade sig sedan vara en överraskning till en av småfolket. "

" Vad matte sa när hon kom hem och upptäckte lunchfadäsen? Ja, nu kommer jag inte ihåg allt men resultatet blev detta.......................


........... fil och knäckemacka till kvällsmat för oss hundar och även för husse om jag inte minns fel och då........................ ska ni veta att det var min födelsedag i dag.  Fy vad trist! Och allt detta bara för att husse inte tänkte sig för vid lunchtiden. Han borde få sig en tankeställare tänkte jag och .............................




                                               ....... tuggade sönder hans jaktkalender! "

                             
                              " Har den äran på mig, får man väl säga, om ingen  annan gör det!

          ps lite senare på kvällen fick jag en födelsedagskaka av matte så hon hade inte glömt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar