fredag 23 september 2016

" Resten av gårdagen? "

" Ni undrar förstås hur det gick med den? Dagen då matte var utan bil. Då hon hade hur mycket tid som helst på att lägga på oss hundar. Vilket hon också gjorde...på gott och ont. Vi fick fler promenader runt bäcken.................
 

......Lava hängde med igen men, som ni ser så kommer hon på efterkälken i vanlig ordning. Ni ser vem som för befälet va? "

" Dessvärre hade matte tid att titta lite noggrannare på mig. Hon befallde husse att..............



..klippa klorna och sedan hade hon upptäckt att svansen skull jämnas till. Hon tog och lusade igenom pälsen för att se om det fanns fästingar eller så, kikade i öronen och i munnen. Och då måste man sitta still vilket inte är min melodi. Så när man släpps lös så är det spring i benen och idéer i huvudet."
 

                     "Här har jag tagit en raid bland de blomkrukor som finns kvar ..................


 

.........och här har jag plockat ut vattenskålen. Den gröna fina som matte köpte när jag slog sönder den gamla. Den som Ina hade haft i fleeeera år utan att ha sönder den ,som matte sa, och blängde på mig. Hon försökte ta den ifrån mig men.......




                       ................. jag gav mig iväg bakom huset och försökte gömma den .............


...bland björnbärsbuskarna men tji fick jag. Matte trotsade taggarna och plockade ifrån mig vattenskålen, och gick och satte sig i uterummet för att fika. Själv fick jag ingen fika då jag något senare anslöt, så det var tur att jag hann norpa några björnbär! Du ska låta bli mina björnbär , sa matte."


                                  "  Hur sjutton kunde hon veta  att jag plockat några sådana? "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar