onsdag 21 september 2016

" Goda vänner................

........... ska man ha. Matte har ett par stycken som hon ringer eller mailar stup i kvarten eller så besöker hon dem med garn och nystan i väskan eller så är det hundutställningar som hägrar med ur.-matte. Själv så har jag..............


                                             ............ ju Lava som kompis men hon det skrället............



 ............... har lierat sig med Fluffy! Undras om hon blev sur när hon fick ligga så mycket ensam när hon var dålig. Ni kommer ihåg hennes kind va? Att hon fick åka till veterinären och fick medicin som gjorde att hon blev så trått så trött och bara .....................................


... sov i solen . Inte kunde man väl tillbringa dagarna ihop med henne då. Nä! Man fick hitta på något eget. Vad jag hittade på då? Nja, inget särskilt. Nu morrar matte och påminner mig om spektaklet i uterummet."

" När inte småfolket är här får vi vara med där för matte gillar att sitta där och läsa, vad annars nu för tiden. Häromdagen gick hon in för att hämta en sak och då passade jag på. Under soffan brukar det alltid samlas smulor efter småfolkets fika så jag tänket passa på att hämta dem. Alltså in under soffan och.................


.... detta mötte matte då hon kom tillbaka. Ella kom fram ,väste hon ,och jag hörde på rösten att det bara var bäst att lyda  men ................


 
.. det bar sig inte bättre än att jag fastnade med huvudet och där tyckte matta först att jag kunde sitta, men sedan förbarmade sig hon över mig och lyfte på soffan så jag kom fram."
 


" Hur det slutade? Som vanligt. Matte tyckte jag stökade till det när jag dök under soffan igen och då åkte jag ut ur uterummet, letade rätt på min kompis Lava som.................. i vanlig ordning kamperade ihop med Fluffy! Håhjaja , det är inte lätt att var Ella ibland!"
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar