onsdag 7 september 2016

"Äntligen ...................

... efter en lååång väntan ringde veterinären. Det var dags att hämta hem Lava. Gud vad jag blev glad! Bilen for iväg och jag ......................

 
.... fick stanna kvar hemma och vänta. Men som man säger - den som väntar på något gott........."
 
   
" Och så plötsligt! Wow , där kommer hon.  Jag visste inte hur jag skulle bete mig. Skynda dig nu då, Lava. Ut ur bilen!"



" Hallå där. Hur är det? Puss på dig kompis................  men då ingrep matte. Ta det lugnt , sa hon. Lava behöver vila, inga fartfyllda lekar nu. Hua! Vila ! Ni kommer ihåg va? Här vilar Ina. Men så var det ju inte . Lava skulle ta det lugnt fast.............. matte hade ju berättat att Lava sovit större delen av dagen hos veterinären. Skulle hon fortfarande sova eller ta det lugnt ? Jag förstod ingenting men ok då.................



... vi vilade oss i köket. Jag passade på att snusa lite på Lavas öra. Hon luktade lite konstigt måste jag medge. Det är medicinerna  förklarade matte."


 " När matte och husse fikade på kvällen var det jättefint väder, så då passade vi på att vila oss på altanen  och senare på kvällen..................


...........kröp vi ihop i hallen . För säkerhets skull höll jag mig nära Lava hela tiden. Man kunde ju aldrig veta vad som kunde hända. Hade jag nu fått hem min kompis så var det ju inte för att bara bli av med henne igen. Skulle hon någonstans så skulle det inte ske utan min vetskap i alla fall.  Alltså klämde jag ihop mig med min ALLRA bästa kompis som jag ALDRIG mer skulle vara taskig  emot............. åtminstone inte på ett par dagar :)"

4 kommentarer:

  1. Vad sa veterinären då?
    Var det geting/bistick?
    Låg hon kvar för observation eller var det något annat??

    Hoppas hon är piggare nu. // M

    PS Nu har jag stickat tre par sockor. Nästan en hel filt. Är halvvägs på babykoftan. Men du ligger väl före ändå kan jag tänka mig ;) Snart behövs en vant-träff !!

    SvaraRadera
  2. Lava hade antagligen fått in en pinne i käken. De hittade rester då de spolade rent. Hur det gått till tvistar de lärde om. Hon är betydligt piggare nu, som tur är.

    SvaraRadera
  3. Ser du solhjärtat på Ella vid grinden��

    SvaraRadera