torsdag 8 september 2016

"Orättvist!!"

" Om ni visste vad det pjåskas med denna Lava. Matte klappar om henne, stryker henne över nosen och  undrar hur det är med kinden och titta här va?..........................


... hon får en massa godis , och inte en utan två gånger om dagen.  Medicin säger matte men jag undrar jag. Lava slukar det i ett nafs . Gör man det med medicin? Och ser ni vad jag får då! En liiiiten bit knäckebröd. Det ska vara rättvist säger alltid matte men hur rättvist är det här? Visserligen får jag  också något då Lava får sin så kallade medicin men, knäckebröd är väl inget att hurra för eller?"

" Och så skulle hon då vila lite och inte flänga runt med mig på gärdena och absolut inte gå i vatten så bäckenrundan var det inte tal om. Hon fick vara hemma! Men vila gjorde hon ................




                     ............ och jag  - tillsammans på altanen på förmiddagen och på............


.............. eftermiddagen låg vi på ...............altanen .......... igen. Här har vi fåt syn på potatisupptagaren som skramlat utanför i två dagar. Vi gillar potatisar så det är ok. Vi brukar få det av matte lite då och då. Bra för pälsen ,säger hon ,och berättar om gamla Bessie som alltid fick beröm för sin päls och det var potatisens förtjänst säger matte och då.................. kommer husse med sina berättelser om hur man i gamla dagar gav korna potatis för pälsens skull. Ja jag säger då det. Vad de kan hitta på! Men potatis är gott . Det kan vi vara överens om , eller?"


 
" Senare på kvällen så vilade vi igen framför TV:n.  Jag har ju lovat att jag ska vara schyst mot Lava , åtminstone ett par dagar till så då vilar vi tillsammans"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar