söndag 25 september 2016

" Inas bänk............

........... lever sitt eget liv. Nu har den hamnat uppe på altanen. Se bara!


Här står den i ensamt majestät. Vad den används till? Ja .vi hundar törs inte så mycket som snudda vid den. Att försöka ta en hopp upp där för att vila fötterna är inte att tänka på. Jag försökte en gång och det.... det gör jag inte om. Husse däremot får sitta där och fika men titta på den här bilden.....


Matte hojtade i högan sky när hon såg detta. Det var så att till och med jag ryckte till. Hitta fem fel brukar det ju heta men här var det bara ett fel - men ett stort sådan. Ser ni det? Precis. Husse har satt koppen direkt på bänken. Va! Tänk om det blir märken efter koppen, sa matte , och beordrade husse att genast ta bort den. I villervallan som uppstod då lyckades jag näääästan få en smakbit på husses glass. Ni ser den va?  En sekund till så hade jag haft den men , men ,matte i vanlig ordning. Hon upptäckte detta och jag föstes iväg och ..................

   
                                              .... placerades här. Lava däremot ................
 

            ... gjorde ett tappert försök att se snäll ut men tji fick hon. Ingen glass där heller."


" Vi fick  faktiskt ett liiiitet tuggben sedan av matte. Det är ju så skönt väder , sa hon. Ni ska väl ha något att syssla med ute. Wooops! Nu fick jag dåligt samvete....... igen .... för..............
 

... när glassen uteblev, smög jag in, och norpade åt mig mattes hushållspappershållare och gnagde lite på. Skulle nog inte ha gjort det va? Undras när hon ska upptäcka det"!

4 kommentarer:

  1. Men jösses. Det där var inte bra. Ebbie bet sönder min fåtölj. Jag har en ny nu( och Ebbie har en egen). Visst var väl hästen ett beställningsverk?

    SvaraRadera
  2. åh då får jag alltså en ny häst? Eller?

    SvaraRadera
  3. Får???? Jag fick betala själv. Eller blir det maken?

    SvaraRadera
  4. du kanske kan bidraga? Du som tjänar pengar:) En stackars pensionär har det inte så lätt!!!

    SvaraRadera