lördag 24 september 2016

"Skillnad ............

skulle man kunna säga. Hör bara! I går var Det småfolkets dag. Oskar och Olle förgyllde matte och husses tillvaro, De ville leka inne först så, då gjorde vi det. Ja, inte vi hundar förstås. Vi bara förstör säger matte men vad sägs om detta då?............


  ... ALLA legobitarna som matte så omsorgsfullt sorterat i olika lådor . Bara utvräkta över hela golvet. Olle gick fram som en ångvält och blev ......................
 
 
..... så här glad.  Men det var baara gulligt sa , matte. När sedan jag gjorde likadant så..............
 

            ... då, DÅ åkte jag ut . Fick inte vara med längre. Vad är det för rättvisa ? Jag bara undrar."

" Sedan skulle det då lekas ute i sandlådan . Sandlådeskyddet åkte bort och ................


 ............ Olle och Oskar tog sandlådan i besiktning ,men när jag skulle göra samma sak lite senare så,   ja ni förstår nog. Jag fick inte vara med igen!  Lava och jag fick gå in i hundträdgården för att inte vara i vägen. "
 
" När vi hundar sedan togs till nåder igen och fick följa med in så var inte det heller bra.
 
 
 De fina pinnarna som jag tog med in uppskattades inte alls. De kunde ju göra illa de gosiga kinderna på småfolket då jag försökte överräcka dem !"
 
 


         "Håhåjaja!  Jag säger bara det.  Det görs skillnad på folk och fä -  åtminstone i detta huset!"
 

4 kommentarer:

  1. Du får upplysa din matte om att det finns en likabehandlingsplan. Den har hon totalt missat.

    SvaraRadera
  2. Matte är pensionär och struntar nuförtiden
    I alla som helst planer.

    SvaraRadera
  3. Svea rikes lag gäller även pensionärer

    SvaraRadera
  4. Det är skönt att slippa planerna.. det tycker jag också :D

    Ni har söta barnbarn och de har det bra hos er kan man förstå!

    SvaraRadera