torsdag 29 september 2016

" Matte inte glad!"

" Vad jag har gjort nu? Varför tror ni alltid att det är mitt fel, allt som händer? Fast..........
 
 
...ok då. Det var jag som hittade på något......igen!
 
Det började bra. Ut på morgonpromenad . .....
 
 
.......runt bäcken . Båda hundarna i full fart. Då fick jag precis som Bonden Blom , om ni kommer ihåg honom, barnbarnens favoritläsning, ...
 
 
 
...en idé! Långt där borta visste jag att de hade odlat potatis. När de sedan tog upp dem så blev det massor av potatisar kvar så jag, jag satte fart. Över bäcken , över nästa gärde och ut på det gamla potatisfältet.  Matte visslade , nog hörde jag det men denna gången struntade jag blankt i detta. "
 
" Matte gick hem med Lava och hämtade bilen . Ringde visst till husse som var på väg hem och sa att han skulle ta andra vägen hem och genskjuta mig men matte hann före.....................
 

                        ....och denna gången löd jag och kom som ett spjut när matte visslade.
 
 
Hamnade ändå i buren för att åka hem. Matte var inte glad kan jag meddela " 
 


" För att visa att jag kaaaan sköta mig om jag vill, bestämde jag mig för att följa med matte in och lägga mig hos henne och sova. Hålla mig på mattan så att säga men ...................



     ... där låg redan Pollux i ensamt majestät. Inte värt att störa honom. Han är ju en av mattes favvisar så det gäller ju att inte göra bort sig igen, så då bestämde jag mig för att trava ....................


 ...ut i köket till min låda och där .... där hade Sanne parkerat sig!  Inte min dag skulle man kunna säga!"
 

2 kommentarer:

  1. Du fick ju ligga i buren😊. Skämt åsido... Du var olydig😬

    SvaraRadera
  2. ja men jag ville ju bara ha en potatis.

    SvaraRadera