måndag 5 september 2016

" Före och efter"

" Så brukar det stå i tidningarna och så visas det bilder. Nu ska ni få se.............
 



.... Nu tror ni att det är före och efter jag fått en leksak men, hej vad ni bedrar er. Bild nummer ett är min fina leksak som jag vunnit på en tävling och som jag leker med här hemma och bild nummer två är en liknande knut men den har kusin Ebbie lekt med i några minuter. Ni ser va? Här hos oss är man rädd om sina leksaker men i stora staden demolerar man dem.  Så kan det vara!"
 
 

 
" Ni kommer ihåg den här va? Den finns än , något mattare i lacken kan man säga efter att ha legat ute ett tag , men hel är den. Här är en som är rädd om sina saker. Hör du det , kusin Ebbie?"
 
 
" Ja , men den här då, undrar ni säkert? Ja, den är trasig men ...... det är inte en av mina leksaker se.Nej, den tillhör småfolket och................... deras leksaker är fredlösa. Dem får man ta .... tycker jag i alla fall . Den här har överlevt länge . Den köpte matte till Sebastian då han var baby och sedan har i tur och ordning Moa, Oskar, Sara och nu till sist Olle lekt med den. Olle har ju  hunnit bli ett år så denna sak är väl förbrukad kan man säga så.............. fritt fram för mig ..... tyckte i alla fall jag. Matte tyckte inte likadant kan jag meddela. Hon blev inte glad då hon hittade den och ..............husse fick sig en skrapa. Jag kan inte förstå , sa hon, att det alltid händer saker när jag är borta och husse och ni hundar är ensamma hemma och så ........
 
 
 
 
......spände hon ögonen i mig. I mig! Lava då? Hon var ju faktiskt hemma hon också. SÅ orättvist!"
 

2 kommentarer:

  1. Fy så orättvist. Snacka strunt om mig! Det står tuggleksak på hyllan där den hängde. Lydig som jag är så tuggar jag med liv och lust.

    SvaraRadera
  2. det får väl vara med måtta alltså.... tuggandet!!

    SvaraRadera